Pontos idő: 2018. július 17., kedd 20:30



Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
 Termékek összehasonlítása. .. forrjon a levegő :) 
Szerző Üzenet
Adminisztrátor

Csatlakozott: 2010. január 14., csütörtök 20:30
Hozzászólások: 15775
keszeg írta:
papó írta:
Nem szeretnék vitatkozni , de ha tudod az adagolt folyadék összetételét akkor miért adagoltál úgymond bátran ??

Utólag okos a paraszt.
Egyrészt hittem a tesztnek, másrészt a hiánytünetekből és az algásodásból téves következtetéseket vontam le. Mert egyáltalán nem biztos, hogy a lyukak a levélen egyértelműen a K-hiányt jelzik, lehet az ellenkezője is. Ilyen esetekben lenne szükséges a vízelemzés, mert enélkül csak találgatunk az elérhető infók alapján (pl. az a rajz a növényről, ami a hiánytüneteket ábrázolja).

"Utólag okos a paraszt."
Ez rám is jellemző :lol:

_________________
Kép


2014. január 20., hétfő 19:29
Profil

Csatlakozott: 2011. december 10., szombat 18:15
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
papó írta:
Nem szeretnék vitatkozni , de ha tudod az adagolt folyadék összetételét akkor miért adagoltál úgymond bátran ??

Utólag okos a paraszt.
Egyrészt hittem a tesztnek, másrészt a hiánytünetekből és az algásodásból téves következtetéseket vontam le. Mert egyáltalán nem biztos, hogy a lyukak a levélen egyértelműen a K-hiányt jelzik, lehet az ellenkezője is. Ilyen esetekben lenne szükséges a vízelemzés, mert enélkül csak találgatunk az elérhető infók alapján (pl. az a rajz a növényről, ami a hiánytüneteket ábrázolja).


2014. január 20., hétfő 16:48
Profil
Adminisztrátor

Csatlakozott: 2010. január 14., csütörtök 20:30
Hozzászólások: 15775
keszeg írta:
papó írta:
Arra a célra amire mi használjuk -véleményem szerint - nagyon jól ellátja a feladatát.

Ezzel én is így voltam, hiszen kisebb pontatlanság (+- 5 ppm) megengedhető, de nálam sokkal többet tévedett, azaz jóval kevesebbet (0-10 ppm) mutatott a valósnál. Emiatt bátran adagoltam makrot (KNO3, karbamid) a 30-50 ppm NO3 szint mellett, aztán csodálkoztam, hogy ellep az alga, és nem nőnek a halak.

papó írta:
A reagens úgy tudom mindegyik gyártó tesztjében : Dimetilfenol

Csak a JBL adatlapját találtam meg. Ami számomra érdekes, hogy az 1. reagens többek közt borkősavat tartalmaz, azt viszont nem tudom, vajon pH csökkentő (tehát előkészítő) szerepe van, vagy stabilizáló, tartósító feladatot lát el, esetleg mindkettő.

Nem szeretnék vitatkozni , de ha tudod az adagolt folyadék összetételét akkor miért adagoltál úgymond bátran ??
Ha tudod mennyi nitrátot tartalmaz a macro összetétele 6-10 szeresen adagoltad túl.
Ez azért két-három nap után megmutatkozik.
Az akváriumlakóknál már hamarabb .

_________________
Kép


2014. január 19., vasárnap 21:40
Profil

Csatlakozott: 2011. december 10., szombat 18:15
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
papó írta:
Arra a célra amire mi használjuk -véleményem szerint - nagyon jól ellátja a feladatát.

Ezzel én is így voltam, hiszen kisebb pontatlanság (+- 5 ppm) megengedhető, de nálam sokkal többet tévedett, azaz jóval kevesebbet (0-10 ppm) mutatott a valósnál. Emiatt bátran adagoltam makrot (KNO3, karbamid) a 30-50 ppm NO3 szint mellett, aztán csodálkoztam, hogy ellep az alga, és nem nőnek a halak.

papó írta:
A reagens úgy tudom mindegyik gyártó tesztjében : Dimetilfenol

Csak a JBL adatlapját találtam meg. Ami számomra érdekes, hogy az 1. reagens többek közt borkősavat tartalmaz, azt viszont nem tudom, vajon pH csökkentő (tehát előkészítő) szerepe van, vagy stabilizáló, tartósító feladatot lát el, esetleg mindkettő.


2014. január 19., vasárnap 18:40
Profil
Adminisztrátor

Csatlakozott: 2010. január 14., csütörtök 20:30
Hozzászólások: 15775
keszeg írta:
papó írta:
Bármikor össze merem hasonlítani a Sera tesztjeit akármilyen gyártó tesztjeivel.

A JBL termékeivel történő összehasonlítás érdekelne, azután jöhetne egy laborvizsgálat, melyből kiderülne, melyik áll közelebb a valósághoz. Egyúttal ide kívánkozik Gábor véleménye az említettekről.
Visszatérve a vizsgálat körülményeire több kísérletből is arra jutottam, hogy a teszt szívesebben fogadja a nitrátot sószegény, savas környezetben (vagy konrétan salétromsavként), mint kemény, lúgos közegben. Például:
1. Mikor nálam 0-át mutatott a teszt, kértem mintát egy ADA africana talajos, részben RO vizes medencéből, melynél életre kelt a teszt.
2. Saját aksiból származó vízbe raktam ADA africanat, minek hatására eszíneződött lett a reagens.
3. Sósavval savanyítottam a vizet, aminek hatására nagyobb értéket mutatott (bár nem egészen akkorát, mint a gyantás vagy az agyagos előkészítésnél).
4. Bármennyi kálium-nitrátot adtam a csapvízhez, a teszt okkersárgánál jobban nem színeződött el.

Lesz laborvizsgálat .
Beszerzek mindenféle tesztet.

_________________
Kép


2014. január 17., péntek 21:41
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2010. március 13., szombat 10:53
Hozzászólások: 4130
Tartózkodási hely: Debrecen
papó írta:
Bármikor össze merem hasonlítani a Sera tesztjeit akármilyen gyártó tesztjeivel.
Arra a célra amire mi használjuk -véleményem szerint - nagyon jól ellátja a feladatát.

Főnök és mi lesz a labor minőségű referencia teszter?

_________________
Szeva, mizú?!Ha bármiben szívesen, csak szólj!Ha tudok segítek!Én is így teszem, erről szól a élet!Thanks...


2014. január 16., csütörtök 21:11
Profil

Csatlakozott: 2011. december 10., szombat 18:15
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
papó írta:
Bármikor össze merem hasonlítani a Sera tesztjeit akármilyen gyártó tesztjeivel.

A JBL termékeivel történő összehasonlítás érdekelne, azután jöhetne egy laborvizsgálat, melyből kiderülne, melyik áll közelebb a valósághoz. Egyúttal ide kívánkozik Gábor véleménye az említettekről.
Visszatérve a vizsgálat körülményeire több kísérletből is arra jutottam, hogy a teszt szívesebben fogadja a nitrátot sószegény, savas környezetben (vagy konrétan salétromsavként), mint kemény, lúgos közegben. Például:
1. Mikor nálam 0-át mutatott a teszt, kértem mintát egy ADA africana talajos, részben RO vizes medencéből, melynél életre kelt a teszt.
2. Saját aksiból származó vízbe raktam ADA africanat, minek hatására eszíneződött lett a reagens.
3. Sósavval savanyítottam a vizet, aminek hatására nagyobb értéket mutatott (bár nem egészen akkorát, mint a gyantás vagy az agyagos előkészítésnél).
4. Bármennyi kálium-nitrátot adtam a csapvízhez, a teszt okkersárgánál jobban nem színeződött el.


2014. január 16., csütörtök 17:26
Profil
Adminisztrátor

Csatlakozott: 2010. január 14., csütörtök 20:30
Hozzászólások: 15775
keszeg írta:
zsotyi írta:
A Sera nitrát tesztjéről milyenek a tapasztalataitok?Majd mindenhol köpködnek rá,hogy nagyon pontatlan.

Sajnos tapasztaltam. A skálája nem elég finom (0-10-25-50-100), de ez csak a kisebbik baj. A nagyobbik az, hogy a TDS, a pH és a keménység befolyásolja az eredményt. Ezért az utóbbi időben már előkészítem a mintát a méréshez, vagyis kationcserélő műgyantával kezelem, melynek során a keménység nullázódik, a pH drasztikuan csökken, a nitrátokból pedig salétromsav keletkezik. Ezzel narancs-vörösig (25-50 ppm) színeződik az indikátor, enélkül viszont citromsárga-okker (0-10 ppm) árnyalatot mutat. Labor tesztekből kiderült, hogy az előbbi, tehát a magasabb érték volt helyes. További gondot jelentett a teszt hullámzó teljesítménye, azaz bizonyos időszakokban a kezeletlen minta is egész pontos eredményt adott. A víz keménysége nagyjából állandó volt, ellenben a K szint néha megugrott (táptúladagolás) és ekkor kezdett el lustálkodni a teszt. Szóval több tényező együtt állása idézi elő az anomáliát, jelen esetben a keménység (Ca, Mg), az egyéb sók (K, Na), valamint a belőlük fakadó lúgosság (pH~8).



Egy pufferolatlan vizet nagyon nehéz pontosan mérni , hiszen nagyon nem mind egy mikor mérjük , ráadásul lehetséges , hogy mindig más eredményt kapunk bizonyos értékeknél.
Bármikor össze merem hasonlítani a Sera tesztjeit akármilyen gyártó tesztjeivel.
Arra a célra amire mi használjuk -véleményem szerint - nagyon jól ellátja a feladatát.
A reagens úgy tudom mindegyik gyártó tesztjében : Dimetilfenol

_________________
Kép


2014. január 12., vasárnap 20:38
Profil

Csatlakozott: 2011. december 10., szombat 18:15
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
zsotyi írta:
A Sera nitrát tesztjéről milyenek a tapasztalataitok?Majd mindenhol köpködnek rá,hogy nagyon pontatlan.

Sajnos tapasztaltam. A skálája nem elég finom (0-10-25-50-100), de ez csak a kisebbik baj. A nagyobbik az, hogy a TDS, a pH és a keménység befolyásolja az eredményt. Ezért az utóbbi időben már előkészítem a mintát a méréshez, vagyis kationcserélő műgyantával kezelem, melynek során a keménység nullázódik, a pH drasztikuan csökken, a nitrátokból pedig salétromsav keletkezik. Ezzel narancs-vörösig (25-50 ppm) színeződik az indikátor, enélkül viszont citromsárga-okker (0-10 ppm) árnyalatot mutat. Labor tesztekből kiderült, hogy az előbbi, tehát a magasabb érték volt helyes. További gondot jelentett a teszt hullámzó teljesítménye, azaz bizonyos időszakokban a kezeletlen minta is egész pontos eredményt adott. A víz keménysége nagyjából állandó volt, ellenben a K szint néha megugrott (táptúladagolás) és ekkor kezdett el lustálkodni a teszt. Szóval több tényező együtt állása idézi elő az anomáliát, jelen esetben a keménység (Ca, Mg), az egyéb sók (K, Na), valamint a belőlük fakadó lúgosság (pH~8).


2014. január 12., vasárnap 19:37
Profil
Adminisztrátor

Csatlakozott: 2010. január 14., csütörtök 20:30
Hozzászólások: 15775
papó írta:
Eltűnt már a bejegyzés , csak ennyit találtam :
"

"De mérések készlet Sera a leginkább megfelelő, hogy megpróbáltam. Különösen az egyik, a foszfát meghatározásához nagyon pontos. A készlet Dupla is megbízhatóak (valamivel kevésbé pontos, mint a Sera), de gyakran nehezen olvasható. A készlet Tetra kevésbé pontosak, mint azok, a Sera és a Dupla. A készlet Velda a véleményem, így pontatlan, hogy én nem javasoljuk, hogy használja őket az akvarisztika
"

Nem találtam meg az összehasonlítást hiába kerestem.
Mindenesetre visszatérve az eredeti gondolatomhoz:
Nagy eltéréseket nem is tudom mi okozhat a tesztek között , hiszen az indikátorok adottak.
PH t a legjobban brómtimolkékkel tudunk mérni.
A képen jól látható , hogy a a legjobban a a bromthimolkék "színei " használhatóak.
Így van ez a többi vízérték mérésénél is.
Kép

_________________
Kép


2014. január 5., vasárnap 17:00
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás: